FANDOM

Patrik Káně
Věk 22 let
Rasa míšenec s elfí krví
Hráč Shako
Domov Sarbatoin
Povolání vůdce Sarbatoinského podsvětí a domobrany v jednom
Zaměření hraničář

Patrik KáněEditovat

“Co teď?”

Tři stáli v čele Ptáčat, party Sarbatoinských dětí. Aiss, klášterní schovanka, zdroj praštěných nápadů. Marek Dlouhán, syn hospodského, stratég a hlas rozumu. A Patrik Káně, nejmladší syn obchodníka Koutného, který vždy dokázal ostatní přesvědčit, že je prostě skvělý nápad jít, a zavěsit starostovu kozu na věž radnice.

Byla to právě Patrikova zásluha, že Ptáčata dívku s prokletou krví přijala tak snadno. S lidmi to uměl. Naslouchali mu, poslouchali ho. Těšilo je, těšit ho. A tak nejednou přesvědčil paní Maeve, když tak ti tři schlíple trpěli její kázání, že se vlastně nic nestalo, že koza zůstala celá a barva z koní zase oprší. Kromě relokalizace drobných hospodářských zvířat a zpestřování místních stájí se Ptáčata bavila také potyčkami s dětmi z Uliček, které vedl Ignác a po něm Bobo. To, co celou dobu probíhalo jako souboje o stodolu sedláka Kučery (nejměkčí sláma v širokém okolí) a nevinné pranice na místních tancovačkách, však nečekaně vyvrcholilo v krvavý konflikt, když se Uličtí dostali pod vliv Stříbrňáka. V neklidném období přišla o život Lorna, mlynářova dcera, a Bobo z Uliček. Dětství skončilo náhle a s hořkou příchutí. Ptáčata i Uličtí se stáhli, každý si hleděl svého.

Aiss, navrátivši se na okamžik z cesty mezi světy, Patrika vyhledala, v předtuše temné budoucnosti. Prosila ho, aby znovu seskupil Ptáčata, a aby vyhledal pomoc Ulických. Naléhala, aby ochránil město, které bylo domovem oběma. Patrik souhlasil, a víc než to.

Sešel se s Šerookou Tabi, které zrovna Uličtí naslouchali, a s pomocí její, Markovou a svým uměním vést vystavěl během dvou let podsvětní síť a funkční domobranu. V době neklidu se s Ptáčaty musí počítat a Patrik je mnohdy přítomen na zasedání městské rady. Je trnem v oku paní Mori, která nesouhlasí s agresivním postojem Ptáčat vůči gnollí hrozbě.

Odhodlaný pomstít Lornu a paní Maeve, sebevědomý rebel ve sporu s rodinou, která se k němu teď moc nezná. Dokáže strhnout dav nejen svým nadšením, ale i slovy, a pokud je třeba, ani pro ránu nejde daleko.

Marek Dlouhán, nyní po svém otci hospodský, a Tabi se ale o Ptáčata dokážou postarat více než dobře, a Patrik má zřejmě pocit, že je ho potřeba někde jinde… S Aiss se Patrik zná velmi dobře, jsou dlouholetí přátelé. Aiss se na něj spoléhá, přála by si ale, aby zůstal v Sarbatoin. Gaerwyn mohla přispět svými znalostmi při budování hraničářských oddílů Ptáčat, bude přinejmenším respektována.