FANDOM

Shrnutí Editovat

Havraní kněžka Aiss ze sarbatoinského kláštera se svým ochráncem Gharem hledají společníky a průvodce na výpravu do Col Fen a najdou je v bardovi Svenovi a v dvojici gnollích bratrů Konstantinovi a Metodějovi. V Col Fen něco napadá a unáší lidi, někdy i celé rodiny. Na nedalekém prastarém hřbitově hrdinové narazí na křišťálovou lebku, artefakt, který jim pomůže s odstraněním problému, neklidných nemrtvých. Výměnou za pomoc má Aiss lebku odnést do města. Ghar s dohodou nesouhlasí a odchází.

Po cestě z Col Fen ale Smečku zastihne magická ledová vánice. Vše je směřuje k tomu, hledat útočiště ve staré věži opředené pověstmi, v Černém Prstu. Zde nacházejí zbytky deníku mudrce Nietsneknarfa a zřejmě i jeho výtvor a potomka v jednom - tvora Rogiho. Dobrodruzi vcházejí do podzemní jeskyně s ledovým krystalem, který funguje jako teleportační zařízení a přenese Aiss pryč od ostatních. V zoufalé snaze najít ji konfrontují ostatní Rogiho strážícího vstup do nejvyššího patra Prstu. Při boji, do kterého se zapojí jak Aiss, tak i dorazivší Ghar s Gaerwyn, kterou zachránil v bouři, je rozbita lebka a duch, který v ní byl, vstoupí do Aiss. Rogi je zabit. V místnosti nahoře leží mrtvé tělo chráněné dalším krystalem, snad sám Nietsneknarf. A možná je tam i jiná entita, obrovský modrý tvor, ledové monstrum, které v bouři málem ubilo Gaerwyn. Smečka, uvězněná v Prstu neustávající bouří, se rozhodne odejít pomocí teleportu. Ten je odešle do snad pašerácké jeskyně na pokraji Stínopádu, také zamořené nemrtvými. Východ, jestli z ní nějaký je, je nyní zamrzlý. Sven s vypětím všech sil vyvolá rituál přízračného vozu, popsaný v mudrcově deníku.

Vůz hrdiny odveze do Stínopádu, kde je duch z lebky silnější a ovládne Aiss. Kněžka odběhne do tmy, zatímco Smečka musí čelit útoků netvorů valících se na ni z kamenného kruhu zalitého mlhou. Mezi stvůrami je i zmučené zvíře, vlkodlak, v jehož útrobách Gaerwyn najde sedimenty obalený prsten. Aiss nakonec démona přemůže a Smečka unikne všem pronásledovatelům. Přízračný vůz ji zaveze do Sarbatoin a rozplyne se.

Kalendář Editovat

12.3. Aiss je přidělen Ghar jako ochranka. Sven a Konstantin s Metodějem se k nim přidávají v hospodě. Sven

Aiss

14.3. Dorazili do Col Fen. Něco tam napadá a unáší lidi, i celé rodiny. Stopy vedou ke psům, dále pak k nemrtvým, kde se podařilo najít i nějaké živé unesené. Aiss nachází lebku, která za příslib, že ji odnese do města, slíbí, že Col Fen nechá být. Sven

Aiss

15.3. Ghar skupinu po hádce opouští, ostatní vyrážejí sami na cestu. Počasí se rychle zhorší, přijde zima. Skupina nachází úkryt ve staré věži (Černém Prstu), kterou obývá tvor Rogi. Sven

Aiss

16.3. Aiss se teleportuje na střechu věže. Mezitím dochází k boji s Rogim, do kterého se zapojují i náhle dorazivší Ghar a Gaerwyn. Lebka je rozbita a něco z ní přechází do Aiss. Dobrodruzi nachází deník Nietsneknarfa. V horní místnosti je modrý ledový tvor. Sven

Aiss

17.3. Boj v podzemí věže s mozkem v láhvi, tisíci ruček a pár kostlivci. Svenovi skřítci sestavují přízračný vůz, který všechny veze do Stínopádu. Duch v Aiss je tam silnější. Sven 1 Sven 2

Aiss

18.3. Boj s přerostlým vlkem. Aiss ovládaná duchem se na čas obrací proti ostatním. Sven

Aiss

19.3. Stínopádská Sarbatoin. Rozdělujeme se, Gaerwyn s K+M jdou zkoumat město. V klášterní zahradě zkamenělý Janos. Zamčená knihovna.
další den Přízrak bere na sebe podobu Gaerwyn. Ta ho nakonec sama zabíjí. V knihovně jsou duchové, které Sven vyprovokuje krádeží knihy. Aiss nachází Janosovu hůl.
20.3. Sven otevírá grimoár.
další den Sven zbavuje Janose zkamenění. Ten přenáší skupinu zpět do jejich světa.