FANDOM

Pro klasické info k místu přejděte sem.

  • Sven píše: Počasí se prudce zhoršilo. Z mírného sněžení přešlo v okamžení ve sněhovou bouři. Tohle dozajista není normální. Už proto, že ve vzduchu cítím zvláštní magii. Chutná trochu kysele, nevím jak to popsat lépe.
  • Neustávající vánice žádá, abychom rychle vyhledali úkryt.
  • Slíbil jsem jim úkryt a v první chvíli jsme se vydali k nedalekým jeskyním. Ale lebka mi šeptá jiný směr. Naše kroky se stáčí k severu. Zdá se, že lebka je mocnější, než jsem tušil. Rezignovaně máchám rukou směrem ke strašidelnému přístřešku zvanému Černý prst. Opuštěné hlásce, kde se prý prohánějí duchové.
  • Aiss píše: Jen co jsme po obědě znovu vyrazili, přihnala se příšerná vánice. Protloukali jsme se několik hodin - Královna mi nebyla moc nápomocná, zdálo se mi, že to není její zima - když nás napadli goblini, nebo nějaká podobná havěť. Ještě teď mi běhá mráz po zádech, když si vzpomenu na tu příšernou bolest, když jsem je naháněla s nohama zmrzlýma na kost.
  • Sven: Černý prst je opředený četnými legendami. Mám podezření, že většina z nich je smyšlená.
  • Zprvu to vypadá, že ve věži žije osaměle jen jakýsi tvor, který sám sebe nazývá Rogi. Vypadá napůl jako nějaký zpackaný čarodějnický výtvor, napůl jako oživlá mrtvola.
  • Vydáváme se prozkoumat další části věže. Ale ukazuje se, že tohle místo zdaleka nebude jen zčásti pobořenou vížkou. Zdá se, že dveře do patra jsou opatřené magickou pastí. Ale pak je ještě hůř. V podzemí narazíme na přízraky dávno padlých bojovníků.
  • Tohle místo je zvláštní. Znovu se vracíme do věžního sklepení.
  • Aiss: Všechno tam bylo zaplavené a zamrzlé. Studené světlo nás přivedlo ke kaverně, ve které modravě zářil zmrzlý vývěr vody, nedalo mi jinak, než si ho pořádně prohlédnout... Když nad tím přemýšlím zpětně, možná to bylo unáhlené rozhodnutí. Když jsem se podívala do té záře, uviděla jsem modrý krystal, a tak nějak mě to táhlo k němu...
  • ...než jsem se nadála, klidný chlad podzemní jeskyně se změnil ve vítr a sníh a já se jen těžko udržela na střeše, kde jsem najednou byla, shlížejíc skrz otvor v pokrytí na modrý krystal. Cítila jsem blízkost něčeho teplého, živočišného, co mi zježilo vlasy v zátylku, ale hned to bylo pryč.
  • Sven: Během boje s Rogim v místnosti rezonuje jiná, silnější magie, která odebírá mým kouzlům účinnost.
  • Magie i stopy ve věži naznačují, že epicentrum bouře a tedy i její zdroj by mohly být zde ve věži.
  • Aiss: Dohodli jsme se, že se pokusíme prozkoumat tu vrchní místnost. Protože jsem tam už byla, nabídla jsem se, že se pokusím znovu přenést a otevřít dveře zevnitř. Uvnitř jsem na něco narazilo, velká, mrazivá postava, neživá... Prostě... mráz. Pak tam byl ten krystal, vznášel se nad nějakým tělem, popálil mě mrazem když jsem se snažila otevřít dveře... Což nešlo.
  • Proběhla jsem. Dveřmi. Zavřenými.
  • Sven: Jaké je naše překvapení, když kněžka proběhne dveřmi znovu, zavřenými. Vypadá to, že dveře jsou prostě jen iluze. Začínám chápat, odkud se berou ty historky o Černém prstu, jedna podivnější než druhá.
  • I Aiss se rozhodne podělit se o pár informací a popíše místnost, která nahoře je. Když se zmíní o velké, neživé mrazivé postavě, Gaerwyn sebou evidentně trhne. Ukáže se, že i oni s Gharem ji potkali na cestě sem.
  • Možná, že to ta bytost způsobuje tu bouři. Brání nám odejít. Nalákala nás do věže a asi s námi má nějaké úmysly.
  • Aiss: Musíme se dostat pryč, dokonce nám to vřele doporučil i deník, který našel Sven, napsaný nějakým Nietsneknarfem (to tělo nahoře, možná?)
  • Sven: nějaký nekromant či alchymista. Ale i on se zmiňuje o jakémsi pronásledovateli, snad démonické povahy, což by mohla být právě ona bytost.
  • Zbývá tedy ústup a jediný způsob, jak se dostat někam pryč, je teleport. Nevíme, zda jej dokážeme ovládnout, ale nic jiného nám nezbývá. Jeden po druhém přistupujeme ke krystalu. Dotýkám se prsty jeho ledového povrchu a myslím na to, abychom se sešli na druhé straně…
  • Aiss: Jsme v jakési zamrzlé jeskyni, nejspíš to bývala nějaká pašerácká skrýš.
  • Sven: Jsme na hranicích Stínopádu, cítím to až v samotném nitru.